"Vášeň pre tvrdú prácu a neustála túžba rast a inovovať"
Giancarlo Zanatta - zakladateľ
V roku 1960 bratia Giancarlo a Ambrosiano Zanatta založili Calzaturificio Tecnica Spa. Tá vznikla z malej firmy na výrobu pracovných topánok pre mužov, ktorú založil ich otec Oreste v roku 1930 v Dolomitoch.
Od roku 1970 sa Tecnica vypracovala na špičkovú modernú firmu zameranú na outdoorové športy. Základom jej filozofie je neustály technologický výskum a vášeň pre inovácie.
V súčasnej dobe ide už o tretiu generáciu podnikateľov rodinnej firmy.
V roku 1970 uviedla Tecnica prvý Moon Boot ©, inšpirovaný legendárnym pristátím na Mesiaci astronautom Apolla 11 Neilom Armstrongom: stal sa zároveň jedným z najväčších módnych a dizajnových úspechov všetkých čias.
Za púhych pár rokov sa Tecnica stáva jednou z popredných medzinárodných skupín vo svete športovej obuvi.
Všetky produkty Tecnica sú navrhované tak, aby športovci poskytovali maximálny výkon. Na základe spätnej väzby od profesionálnych atlétov vznikajú produkty vysokej kvality pre všetkých užívateľov. Neustála snaha o dokonalosť viedla u desiatok atlétov k úspechom vo všetkých najdôležitejších medzinárodných súťažiach. Tecnica uviedla na trh prvý sortiment outdoorovej obuvi v roku 1985 a čoskoro na to bola poprednou značkou v tomto odvetví. Dnes je Tecnica Group so všetkými svojimi značkami najväčším európskym výrobcom outdoorovej obuvi.
Produkty Tecnica sú v súčasnej dobe distribuované do viac ako 3 000 maloobchodných predajní vo viac ako 70 krajinách sveta.
Ústredie zostáva pevne a hrdo umiestnené v Taliansku, v srdci najdôležitejšie svetové výrobné oblasti pre športovú obuv. Dnes ide o sebavedomý taliansky podnik s kozmopolitnu, medzinárodnu kultúrou a mentalitou.
1960 Z malej remeselnej firmy majiteľa Oreste Zanatta, vzniknuté roku 1930 na výrobu pracovnej obuvi vzniká Calzaturificio Tecnica SpA.
1970 Tecnica predstavuje Tecnus, prvú lyžiarsku obuv. V 80.tych rokoch nasleduje TNT hit series, ktorá sa stáva úspešnou.
1980 V polovici 80.tych rokov Tecnica uvádza na trh prvú outdoorovú kolekciu, ktorá sa čoskoro stáva úspešnou na trhu v tomto segmente.
1985 Tecnica uvádza prvú trekkingovú a outdoorovú kolekciu topánok.
2000 Tecnica je už jedným z najväčších európskych výrobcov outdoorovej obuvi.
2002 spoločnosť uvádza na trh dve revolučnej technológie HOTFORM špeciálne tvarovateľnou vložku a Rapid Access, inovatívnú technológii umožňujúci ľahké vkĺznutiu do topánky a z nej.
2009 Uvedenie TRS Max na trh. Tecnica vstupuje na trail runningovú scénu.
2010-17 Počas týchto rokov sa Tecnica vďaka svojim integračným a vývojovým stratégiám stáva lídrom v oblasti lyžiarskej obuvi. Inovácia, neustály výskum vo vývoji svojich kolekcií a zameranie na potreby spotrebiteľov sú víťaznými vlastnosťami značky Tecnica.
Počas týchto rokov získala niekoľko prestížnych ocenení:
Tecnica potvrdzuje svoje úspechy aj v teréne vďaka lyžiarskemu víťazovi Mario Mattovi, ktorý získal zlatú medailu v slalome na olympijských hrách v Soči 2014 a Loic Collomb-Patton, ktorý dvakrát vyhral Svetové turné FreeRide (2014-2017). "2014 Atléti Tecnica outdoor vyhrávajú Tor des Géants, najdlhší a najťažší bežecký závod na svete.